maandag 6 mei 2013

Vervolg Dag 10 tot dag 17!

Dag 10: 24-04-2013 Crepy en Valois - St.- Witz. 36.2km

Parijs komt dichterbij of ben ik het??? Ben in departement van de l'Oise (60). In de verte zie ik vliegtuigen landen en opstijgen. Mooie tocht, wel lastig. Langs en op GR11 gelopen, zandpaden. 25 graden en voor morgen voorspeld men hetzelfde weer!.

Dag 11: 25-04-2013 St.- Witz - La Courneuve. 27.1km

Om 07h30 op weg, terug een stuk op de GR11 gestapt. Het vliegveld 'Charles de Gaulle" voorbij gelopen. Ongelofelijk hoeveel vliegtuigen er gelijktijdig landen en opstijgen. Zaventem is maar een kleine luchthaven als je dit gezien hebt!. Rond 14h30 aangekomen bij mijn slaapplaats. Le Courneuve is een voorstad van Parijs in het noorden. Morgen dwars door Parijs, van Noord naar Zuid!

Dag 12: 26-04-2013 La Courneuve - Rengis. 30.4km

Rond 08h00 gestart om dwars door Parijs te gaan. Het Louvre, Eifeltoren, en zoveel meer... Een merkwaardige brug over de Seine waar men een slot aan hangt met de naam van een geliefde! Gevolg: duizenden en duizenden sloten en namen. Veel Parijzenaars stelden mij de vraag "Vous allez à St.-Jaques?" Veel gelukwensen en moed toegewenst gekregen. Het was lastig daar ik in deze stad niet kon doorstappen. Aangekomen om 16h10 in Rengis. Ook gekend voor zijn vroegmarkt.

Dag 13: 27-04-2013 Rengis - Itteville. 44.2km

Vroeg gestart om 06h45. Na ongeveer 10km gestapt te hebben veel dorpjes tegengekomen die eindigen met "Orge" bv: Epinay sur Orge, Villemaisson sur Orge, Longpont sur Orge enz.... Overal in deze dorpen zigeunerkampen van z'on 15 tot 20 caravans. Overal langs de weg, matrassen, zetels, lege blikken, flessen enz... Deze morgen ook de andere luchthaven van Parijs "Orly" voorbijgegaan. In Arpajon mislopen wegens geen verkeersborden en daardoor 44.2km i.p.v. 35km. Om 17h15 er plaatse in Itteville. Eten, slapen en dromen van verkeersborden!!!

Dag 14: 28/04/2013 Itteville - Guilleval. 36.4km

Beginnen stappen met regen om 08h10. ne 45 minuten kon ik mijn regenkledij weer uitdoen maar veel heeft het niet geholpen want ik was nat van te zweten!. Onderweg veel kleine dorpjes en gehuchten. Dus niets om de dorstigen te laven! In "Ferme de Mordesu" in Guillerval aangekomen en 0.50cl Heiniken (Van t'Paard) gedronken. Zo zie je maar als je dorst hebt, drink je alles. Zeer mooie Gite met vriendelijke mensen. Er was juist een dorpsfeest aan de gang!

Dag 15: 29/04/2013 Guillerval - Janville. 25.8km

Deze morgen volop zon. om 07h45 op weg. Tijdens het stappen MP3 aangezet en muziek beluisteren. Gefilosofeerd op muziek van Frnk sinatra (This is) Mu Way! Boudewijn de Groot (De zwemmer. Jimmy. Enz...wat zijn wij als mens klein (nietig) in deze wereld. Om 13h15 reeds ter plaatse in Janville. Het is alsof de muziek mij vleugels heeft gegeven. In Janville, terrasje waar ik Engelsen van Yorkshire en een plaatselijk koppel ontmoet. Een babbel en na een mooie dag terug naar de Gite!

Dag 16: 30-04-2013 Janville - Saran. 35.4km

Wat een verschil met gisteren. De weergoden zijn mij vergeten. Regen, regen en nog eens regen. Aangekomen in Saran en droge kleren aangedaan. Douche genomen en mijn natte kleren te drogen gehangen. Morgen 1 mei en dan is alles gesloten in Frankrijk, dus neem ik een rustdag! Hoop Orlean te kunnen bezoeken. Ik slaap op 6 à 7 km van het centrum van Orleans!

Dag 17: 01-05-2013 RUSTDAG!

Opgestaan om 07h45. Water gieten! Om 09h30 is het gestopt en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar het wassalon te gaan. wasje gedaan en net terug in de slaapplaats als het opnieuw begint te regenen. het is nu 16h42 en het giet nog steeds. Orleans bezoeken valt dus letterlijk in het water. Hopelijk morgen beter!

Tot weldra als ik nog eens op het net geraak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten